4- FurgoViatge per Portugal – Maig 2011

Ruta

Hem anat de  sud a nort, de l’interior a la costa i de la costa a l’interior més o menys seguint aquesta ruta, per mirar de fer-nos una idea de tot el pais.

Estància 1 – Silves

Entrem a Portugal per Ayamonte i ens acompanya una gran tempesta, però al passar la frontera el temps millora i comença a sortir el sol, així que comencem la nostra visita per l’Algarve aturant-nos a Fuzeta, aconsellats per la big sister, és un petit poblet molt tranquil on podem dinar amb vistes al mar.

Seguim camí cap a Faro, on fem una aturada per passejar per la seva llarga i estreta platja.

I decidim fer nit a Silves, un poble medieval amb molt encant i un gran castell que visitem després de dormir en un pàrking acompanyats d’altres furgos i AC.

Estància 2 – Ponta da Piedade, Lagos

Ens dirigim a una de les imatges més típiques de l’Algarve. Davant nostre apareixen penya-segats impressionants, roques que sorgeixen de l’Atlàntic i cales tranquil·les. Dormim a Ponta da Piedade, al peu del Far i al matí següent ens fem un bany a la platja de Camilo.

Estància 3 – Carrapateira

Ens dirigim cap al Cabo de San Vicente, el punt més al sud-oest d’europa, la punteta de la barbeta de la península ibèrica.

Comencem a pujar per la costa atlàntica de la península ibèrica i parem a Carrapateira, cuna del surf de l’Algarve. És el primer cop des de la nostra sortida que fem nit envoltats de furgonetes, gairebé totes de surfistes que esperen el millor moment per anar a agafar les bones onades a la Praia do Amado.

Estància 4 – Beja

Abans de deixar l’Algarve, busquem un indret singular per gaudir d’un bon àpat típic de la zona. Arribem a Arrifana, un petit poblet de pescadors, on gaudim d’un meravellós bacalhau en un restaurant amb unes boniques vistes als penya-segats.

En el nostre camí cap a l’Alentejo, ens aturem a dormir al càmping municipal de Beja.

Estància 5 – Monsaraz

Camí de Monsaraz ens aturem a Serpa, un bonic poble de cases blanques on ens aprovisionem de productes locals, com el famós Queijo de Serva i uns vins de l’Alentejo.

Passem la nit a la riba del Guadiana, amb vistes a Monsaraz, on aprofitem per refrescar-nos de la intensa calor amb un bany a les seves aigües.

Al matí següent visitem el bonic poble fortificat de Monsaraz, just a la frontera amb Espanya, on sembla que el temps es va aturar quan el poble era un punt defensiu important per Portugal.

Estància 6 – Évora

Tornant cap a la costa, ens aturem a Évora , capital de l’Alentejo. Disposa d’un bon patrimoni monumental d’origen romà, àrab, medieval i del renaixement. Un dels atractius turístics de la ciutat més curiós és la Capela dos Ossos, una capella forrada d’ossos i calaveres.

Al vespre ens dirigim al Recinte Megalític dos Almendres, a les afores de la ciutat. Allà podem dormir just al costat de gairebé 100 Menhirs.

Estància 7 – Cabo Espichel

Vam retornar a la costa per visitar la Península de Troia, però ens va decebre trobar un gran complexe turístic, així que vam agafar el Ferry que creua la desembocadura del riu Sado i et porta a Setúbal. Camí del Cabo Espichel vam fer una atura a Portinho, un petit poblet de pescadors.

Arribem a Cabo Espichel al capvespre i ens instal·lem dalt d’un penya-segat on podem gaudir d’una fantàstica posta de sol.

Ens sorprèn descobrir que aquí mateix podem veure unes petjades de l’època dels dinosaures.

Baixant a peu per una riera, fem camí a una solitària caleta a peus de l’Ermita que corona el Cap.

Abans de marxar d’aquest indret tan especial, fem una visita al Far i a l’Ermita.

Estància 8 – Lisboa

Arribem a la capital i fem una passejada pel centre tot descobrint els indrets més emblemàtics de la ciutat i ens trobem amb una acampada en una plaça cèntrica de la ciutat, tipus les que s’estan organitzant actualment per Espanya.

Al vespre, ens acostem al Barrio Alto per sopar i escoltar uns Fados.

Al matí següent, visitem l’impressionant Mosteiro dos Jerónimos, perla de l’arquitectura manuelina.

Estància 9 – Óbidos

Arribem a Óbidos, un dels pobles més macos de Portugal, que ha conservat tot el seu encant medieval i caràcter tradicional.  Fem una passejada per la muralla que envolta aquesta bonica població.

Estància 10 – Marvao

Tornem cap a la frontera i descobrim de nou un poble emmurallat, amb el seu castell.

Estància 11 – Penamacor

Iniciem la ruta dels castells de la frontera, visitem diferents poblets i aldees, com la de Idanha-a-velha, Montsanto i anem a parar a Penamacor, on passem la nit en un càmping.

Estància 12 – Vall del Douro

Tornant de nou cap a la costa, seguim el riu Duero. El paisatge és impressionant ja que les vinyes s’enfilen per les muntanyes que envolten el riu. Dormim a Pinhao, a la vora del Duero.

Camí de Porto, ens aturem a Lamego per visitar el Santuario de Nossa Senhora dos Remedios, amb una bonica escala barroca.

Estància 13 – Porto

De cara a la nostra visita a Porto fem nit a Vila Nova de Gaia, poble que queda just al davant de Porto a l’altra costat de la riba del riu Douro. En aquest poblet hi ha totes les bodegues de la D.O. Porto, que han baixat els seus raïms pel riu i que aquí elaboren el procés del vi.

Porto és una ciutat petita i acollidora, que invita a fer una passejada pels seus carrers i descobrir racons de la ciutat.

Estància 14 – Serra de Gerês

Ens dirigim cap a la Serra de Gerês i fem una atura a Braga per visitar el Mosterio de Bom Jesus, situat a dalt d’un turó i que per accedir-hi hi ha una escalinata de 1000 graons tota repleta d’escultures i cites bíbliques. També hi ha l’opció de pujar en funicular i baixar a peu, opció que hem triat.

Ens endinsem a la serra de Gerês, un paratge de muntanya regat pel riu Gerês i els seus afluents que dona un paisatge molt bonic on podem gaudir de dos dies d’excursions per les seves muntanyes.

Des d’aquí tornem a Espanya per la frontera amb Ourense.

3 respostes a 4- FurgoViatge per Portugal – Maig 2011

1. mabel ha dit:

Ja tenia ganes de veureus la cara !!! Esteu molt guapos tots tres… Uns paisatges molt bonics i tranquils. Mouto obrigado!!!!!!

2. Familia Pujol ha dit:

Ja no ens en recordavem que tenieu cara, tant de temps sense veureus!
    Vaja viatge que us esteu fent. El dia que ens jubilem no ens importaria fer-lo!!!!!!!!!!
    Una abraçada de part dels tiets i dels cosins.

3. miquel ha dit:

Bueno, haber si dejais algo para los pobres, os estais empapando toda la peninsula y parte del africa. Que nos alegramos mucho de buestra abentura, y personalmente una envidia sana. BESOS.