Màlaga – Març 2011

Estància 17 – Villanueva del Trabuco, Màlaga.

Com som de cul inquiet, hem decidit canviar de província i dirigir-nos cap a Màlaga. Ho fem per l’interior i anem a parar a Villanueva del Trabuco. Tot buscant un projecte de càmping que es va quedar a mig fer pels problemes que tenien per fer-hi arribar aigua, i ningú ho diria, doncs no va parar de ploure des de la nostra arribada. Només vam tenir una treva d’un parell d’horetes que vam aprofitar per fer una passejada pels voltants.

Anem a visitar la Fuente de los 101 caños, situada al naixement del riu Guadalhorce. Tot i que la seva aigua no és apta pel consum humà, l’indret és característic de la zona i mereix una visita.

Estància 18 – Nerja-Maro, Màlaga.

Farts de tanta aigua i buscant més bon temps, decidim dirigir-nos cap a la costa. Anem a parar a Nerja, poblet mític on es va rodar la famosa sèrie televisiva de la nostra infància “Verano Azul”. La primera nit la passem en un càmping i al matí anem a visitar Nerja. Sembla una colònia anglesa, plena de turistes d’aquesta nacionalitat.

La segona nit, ens acampem en un mirador a Maro, molt a prop de Nerja. Amb vistes al mar i aquest cop temperatures estiuenques, fins a 26ºC. El primer cop que passem calor en tot el viatge, una novetat!!!

Baixem a les platges verges dels voltants, flanquejades pels enormes “acantilados de Maro” i si no fos perquè hi ha mala mar, fins i tot donen ganes de fer el primer bany de la temporada. Estem tan a gust, que finalment ens hi hem quedat tres nits.

Amb la furgo carregada i preparats per dirigir-nos cap a Màlaga, desagradable sorpresa, ens hem fos la bateria de la furgoneta carregant els mòbils i amb el portàtil i no engega. Sort que portem unes pinces i que un “lugareño” ens dona un cop de mà amb el seu cotxe. Tot queda en un ensurt i finalment podem anar cap a Màlaga city sense més problemes.

Estància 19 – Màlaga.

Arribem a Màlaga a la recerca de les entrades pel Màlaga – Espanyol, que es juga diumenge. Per falta de coordinació, arribem nosaltres un dia abans que les entrades, gentilesa del club i de Com Ràdio. Així que ens disposem a conèixer la ciutat. Ens perdem pels carrers del centre i prenem el nostre primer “pescaíto frito”. Després ens acostem a conèixer les platges malaguenyes i ens sorprèn trobar-les plenes de gent parant el sol.

Anem a dormir a un càmping a Torremolinos, el que trobem més a prop de la city. Al matí següent, ja tenim les entrades i només ens queda fer temps, tot degustant els famosos “espetos de sardinas” de la platja La Malagueta.

Després de dinar, ens dirigim cap a La Rosaleda, on desgraciadament l’Espanyol perd 2-0. Sort que al finalitzar el partit, en Javi López, jugador de l’Espanyol, em fa entrega de la samarreta del partit, que havia guanyat en un concurs al seu Twiter (@javilopez16).

Estància 20 – El Chorro, Màlaga.

Tornem cap a l’interior de la provincia i ens dirigim cap al desfiladero de los Gaitanes, a El Chorro. Un paradís per escaladors amb unes parets impressionants i plenes de vies per fer escalada a tots els nivells. De fet, hi ha força gent i el nostre punt d’acampada junt a l’Embalse del Conde està molt concorregut. Així que fem una petita excursió i només ens hi quedem una nit.

Al matí marxem cercant més tranquil·litat cap a l’Embalse de Guadalhorce, prop d’Ardales.

Estància 21 – Alahurín el Grande, Marbella, Cortijo de Alcázar, Màlaga

Al dia següent em llevo (en Jordi) amb molt mal d’esquena, és una mal a les lumbars que em baixa per la cama i que ja fa dies que m’acompanya, així que decidim fer una visita al metge a veure que pot ser doncs això m’impedeix caminar i fer cap tipus d’excursió sense sentir un fort mal. Ens dirigim cap a Màlaga i després de la vista al metge el diagnòstic és una forta lumbàlgia i el tractament son 10 sessions de quiropràctic que queden en 10 sessions de rehabilitació, és a dir que durant 10 dies he d’anar a que em fiquin radioteràpia, electroteràpia i aquestes coses…

Ens instal·lem a un càmping a Alahurín el Grande, cada dia fem el viatge cap a Màlaga, 30 min.

Mentre un fa la rehabilitació l’altre aprofita per fer una mica de turisme per Màlaga que està tota guarnida pel festival de cinema que porta el nom de la ciutat.

El cap de setmana aprofitem p

er sortir del càmping i conèixer una mica el voltants, el primer cap de setmana anem cap a Marbella, de camí passem per Mijas, un bonic poble que té unes bones vistes de la costa del sol, on viuen clarament del turisme i el mitjà de transport turístic son uns rucs.

Ens estacionem en un furgoperfecto prop de la ciutat de la corrupció i el glamour, a la platja de las Mimosas, el lloc està al costat de la platja i fem alguna sortideta pels voltants.

El diumenge i fugint del ‘domingueros’ que han envait el nostre lloc de pernocta fem una visita a Puerto Banús. Els super iots ocupen el port i el glamour es present en totes les botigues, Gucci, Prada…

La setmana següent passa amb les visites a recuperació i poca cosa més, la cosa millora, però poc a poc.

El següent cap de setmana anem cap  a l’interior de la província de Màlaga, a  l’àrea recreativa del Cortijo de Alcázar, a prop d’Alcaucín, on hi ha tots els serveis, aigua, WC, barbacoes… Està als peus de la Maroma, la muntanya més alta de la província, propera als 2.000 m, fem una excursioneta per la zona, tot i que la meva lumbàlgia ens impedeix fer el cim.