Granada – Març 2011

Estància 12 – Órgiva, La Alpujarra, Granada.

Arribem a un petit càmping molt acollidor, envoltat de muntanyes i amb Sierra Nevada al fons. Aprofitem per fer la neteja habitual de la roba i de nosaltres mateixos i organitzem excursions per la zona, incloent una ruta a cavall per La Alpujarra. Per la nit, però, apareix la pluja, que ens ha acompanyat tota la nit i fins ara mateix, així que hem anul·lat els nostres plans esperant que el temps millori aviat. Aprofitem per actualitzar el nostre blog.

Estància 13 – Trevélez, La Alpujarra, Granada.

Tot i la pluja, ens decidim a descobrir l’encant de La Alpujarra granadiense i fem una visita a un poblet amb nom curiós, Pampaneira. De casetes blanques i molt turístic, ens ofereix petits comerços, sobretot d’artesania i carrerons estrets i empinats. Només arribar, trobem una petita botiga on fabriquen xocolata de tots els gustos i colors, boníssima.

Ens dirigim a Ferreirola, un altre petit poble de La Alpujarra, des de allà agafem un GR per fer una excursió que tot i el plugim ens ha permès gaudir de magnífics paisatges, tot seguint els caminets que unien antigament els diferents pobles dels voltants.

No teníem massa clar poder fer acampada lliure pel Parc Natural donat el mal temps que ens acompanyava, i les fortes pendents que hi ha fora de la carretera, així que hem anat a dormir a un altre càmping, aquest cop al més alt de la Península, amb 1.500 metres d’alçada, al poble de Trevélez.

De camí parem a Portugos, on hi ha una font d’aigua ferroguinosa, el seu gust és pur ferro liquid.

A l’arribar anem a degustar el famós pernil de Trevélez, del que sembla que viu tot el poble.

Al matí següent deixem el càmping i anem a fer un altre GR, aquest cop el que surt de Trevélez i es dirigeix cap a Juviles. La pluja ens dona una petita treva i la ruta està plena d’indrets amb molta aigua i unes vistes impressionants de les muntanyes nevades de Sierra Nevada.

De tornada, anem a repostar energies a un petit restaurant de Trevélez i tenim l’ocasió de tastar els plats típics alpujarreños.

Creuant un port de muntanya, el nostre proper destí és Gor.

Estància 14 – Gor, Granada.

Tot cercant les arrels de la Laura, anem a dormir al poblet de Gor. Passem la nit entre camps d’oliveres i ametllers, dalt d’una muntanyeta amb vistes al poble. Al matí, fem una visita fugaç i descobrir la història de Gor i que encara queden restes del seu passat històric.

Posem rumb a Granada per una d’aquestes meravelloses autovies gratuïtes que tenen per tota Andalusia.

Estància 15 – Granada.

Arribem al migdia a aquesta meravellosa ciutat i anem a trobar-nos amb els Pujol, tiets del Jordi. No perdem el temps i anem a gaudir de les tapes granadines.Dormim a la part alta del barri de Albaycín, on ens sorprèn trobar una zona de boscos i algunes coves on hi viu gent.

Al matí, recollim els trastos, deixem la furgo aparcada més avall i anem a fer una mica de ruta turística gastronòmica per la ciutat, seguint les indicacions de la web www.decityencity.com.

L’ambient de Granada continua essent tan encantador com ho recordàvem i ens acompanyen alguns espontanis flamenquitos amb les seves rumbes.El temps ens ha donat una treva i al matí hem gaudit del sol que ens ha fet més agradable la visita per la ciutat.

Estància 16 – Monachil, Granada.

Per dormir, busquem un Furgo Perfecto als voltants de Granada, a Monachil. És una de les carreteres que puja a les pistes de Sierra Nevada i des d’allà es pot fer senderisme.

Al matí seguim les indicacions d’una ruta que ens porta als Cahorros. Un indret, que tot seguint el curs d’un riu i per un camí força particular, amb ponts penjants i roques que t’obliguen a ajupir-te o penjar-te per poder seguir el camí, ens ha agradat molt tot i les penúries que hem passat per sortejar tots aquests obstacles.