Castelló, València, Alacant i Múrcia – Febrer 2011

Estància 1 – Serra d’Irta, Castelló.

La nostra primera parada ha estat a la Serra d’Irta, un parc natural de la costa de Castelló, prop de Peñíscola. El lloc està format per diverses cales i muntanyes que ens han permès fer alguna excursioneta per la zona, és un lloc molt tranquil i solitari i hem estat molt a gust.

La Penny (nom amb el que hem batejat a la nostra furgo) l’hem aparcat en una zona elevada prop de les cales del voltant. Com s’observa a la fotografia un dels moments més màgics ha estat la sortida de la lluna que ens acompanyà durant tota la vesprà. (el valència que s’enganxa).

Després de dues nits hem recollit la parada i hem seguit fent Km.

Estància 2 – Montanejos, Castelló.

Cap a l’interior de la província de Castelló es troba Montanejos, poble conegut per la família Alonso, però desconegut pels intrèpids viatgers, hem decidit acostar-nos-hi. El poble té unes aigües termals que brullen de la roca a una temperatura temperada i aprofitant aquesta particularitat s’hi ha creat tot un entramat turístic que per sort, en aquestes dates no ens ha afectat, ja que no estava concorregut i hem estat molt tranquils i a gust.

Ens hi hem estat 3 nits i durant els dies, acompanyats del bon temps, hem fet diferents excursions per la zona. Hem fet una ruta que puja al Castell de Montanejos, on hem pogut gaudir d’unes vistes impressionants de les muntanyes que envolten al poble.

Tot seguint el riu Mijares, també es poden fer passejades amb bicicleta i agafant algun dels senders que s’endinsen pel coll de les muntanyes, arribes a les presses que hi ha riu amunt.

En aquesta ocasió la Penny ha estat acampada en un pàrquing prop del riu, on teníem la companyia d’altres furgonetes i autocaravanes.

Estància 3 – Pantano de Buseo, València.

Camí de Requena, a l’interior de València, hem anat cap aquest pantà, el pantà de Buseo, on hi ha una zona d’acampada regulada, és a dir amb serveis com WC i barbacoes però de gratis, que estava força bé. A més, tenint en compte que era entre setmana quan hem arribat, doncs també hem estat solets.

Hi hem pernoctat dues nits i el dia sencer que hem passat a la zona l’hem dedicat a fer una excursioneta pel matí tot buscant unes petites cascades que es troben al Barranco de la Hoz i a fer una volteta amb la bici per la tarda.

Al matí següent, recollida i cap a la carretera direcció Requena, on ens hem aturat per visitar les vinyes del ‘Mas de Bazán’ (tot gaudint d’un ‘SmartBox’ dedicat a una cata de vi).

No coneixíem la D.O. Utiel – Requena i ens han sorprès les instal·lacions, un edifici modernista dissenyat com a cava,  i el vi que hi fan, d’una varietat de raïm anomenada ‘Bobal’. Un enòleg ens ha fet una visita guiada amb una amplia explicació de com s’elaboren els seus vins i hem sortit de la cava amb 4 ampolles de vi, una de blanc, una de rosat i dues de negre, que segur ens donaran bon moments durant el viatge.

Estància 4 – Alacant.

Arribem a Alacant gaudint de les fantàstiques autovies espanyoles, si, és com una autopista però sense peatge, tota una experiència.

El motiu de la nostra parada a Alacant es visitar a un amic que hi viu i hi treballa. La primera nit la passem gairebé al costat de la carretera, en una espècie dunes que hi ha entre aquesta i la platja, un lloc força transitat i no gaire bucòlic com estàvem acostumats, però és el que tenen les ciutats.

De cara a la segona nit ja fem cap a un càmping a un poblet a uns 10 Km de la ciutat, a ‘El Campello’, i és que tenim necessitat de fer la bugada i fer-nos una bona dutxa. Ens sorprèn que el càmping està gairebé ple d’autocaravanes de ‘guiris’, principalment d’edat avançada i de totes les procedències habituals, francesos, alemanys, holandesos…tots gaudint del temps primaveral que estem tenint aquest dies.

Al vespre anem cap a la ciutat on sopem amb el nostre amic i fem una passejada per Alacant. Ell mateix ens recomana fer una visita cap a l’interior d’Alacant a un parell de parcs naturals que hi ha.

Estància 5 – Pantà de Tibi, Alacant.

Decidim anar a fer una excursió al parc natural de la Font Roja, que està molt a prop d’Alcoi, unes rutes molt ben senyalitzades ens permeten passar el matí gaudint de les muntanyes d’Alacant. Al ser dissabte el lloc està ple de gent i no tenim clar el fet de passar la nit al pàrquing de la zona d’entrada al parc, així que tirem de foro i fem cap al pantà de Tibi, que ens va de camí i fa bona pinta. És el pantà més antic d’Europa, data del segle XV, i estem novament sols, tranquils i en un gran paratge.

Passem una sola nit, doncs volem continuar cap al sud i avui el temps no acompanya gaire per fer res a la natura.

Estància 6 – Bolnuevo/Mazarrón, Múrcia.

Deixem enrere el País Valencià i entrem a Múrcia, fem cap a la costa tot seguint la recomanació d’un ‘forero’. El lloc escollit està més avall de Cartagena, prop de Mazarrón i és un lloc molt recomanable per anar-hi a l’estiu a fer uns banys. Una pista de terra ens va descobrint diverses caletes, totes elles per la pràctica del nudisme, com indica la senyalització abans d’entrar a la pista, unes més accessibles amb el mateix cotxe i d’altres on només s’hi pot arribar a peu. El color de l’aigua té diferents totalitats de blau, i les aigües son netes i transparents.

La cala on acampem, Cala de la Grúa, ens permet tenir la Penny vora al mar i així poder sentir les onades i gaudir de la natura amb total tranquil·litat.

Passem un parell de nits i durant el dia ens dediquem a no fer res, si per primer cop gairebé des de l’inici, el dia és contemplatiu i de relax.

2 respostes a Castelló, València, Alacant i Múrcia – Febrer 2011

1. maestrovertedor ha dit:

Qué bien lo pasáis, mamones. Así me gusta. Pero el blog es un poco sindiós. Cuesta seguirlo. A ver si lo organizáis!!!!