Almeria – Març 2011

Estància 7 – Mojácar, Almería.

A la fi hem arribat a Andalusia, ja hem deixat el llevant enrere i ara estem a Almería, i ens dirigim cap al Cabo de Gata. Però com que no tenim pressa i és un pèl tard, ens hem quedat a fer nit en una cala prop de Mojácar.

El lloc és semblant a la cala de Múrcia, en el sentit de com arribar-hi, una pista de terra ens porta fins a la cala El Sombrerico, aquesta més gran, on hem passat la nit.

La sorra és de tonalitat fosca, negra es podria dir, i és que Cabo de Gata té orígen volcànic. Imaginem que per això la sorra té aquest color tan enfosquit.

La força del vent i de les onades han donat una forma molt especial a les roques que envolten les cales i és molt espectacular.

Trobem diferents llocs de defensa de diferents èpoques de la història d’aquestes terres.

A mig matí, ara si que fent via, enfilem cap al Cabo de Gata.

Estància 8 – Los Escullos, Cabo de Gata, Almería.

Ja estem dins del parc natural de Cabo de Gata. Per passar la nit toca càmping, ja sabeu, tema neteja tant nostra com de la nostra roba. El dia continua essent de cel blau i temperatures agradables així que després d’un bon dinar hem fet una petita sortideta pels voltants i el paisatge no ens ha decebut. Aquí diuen que està format per dunes fossilitzades, o alguna cosa semblant, la veritat és que tant a prop del mar, aquestes  roques com de sorra compactada donen al lloc un encant bucòlic.

Estància 9 – El Playazo, Cabo de Gata, Almería.

Al matí següent, deixem el Camping i hem anat a Níjar, un poblet dedicat principalment a l’artesania que es troba a l’entrada del Parc Natural. Al punt d’informació turística ens han donat informació amb les diferents rutes que es poden fer a dins del Parc. La nostra primera parada ha estat Albaricoques, un poblet de casetes blanques on es van rodar westerns tan famosos com “El bueno, el feo y el malo”, “La muerte tenía un precio”, etc. Els carrers estan batejats amb els noms de diferents actors i directors d’aquella època, com per exemple C/ Clint Eastwood, C/ Sergio Leone, etc.

Seguint la Ruta Cinematogràfica, una pista de terra ens ha portat cap a Los llanos de Doña Francisca, amb un paisatge típic de les pelis de westerns molt àrid i ple de cactus. Al final de la pista hem trobat el Cortijo del Fraile, un altre escenari mític d’aquest tipus de films.

En aquest punt coincidia la Ruta de la Mineria, que hem seguit fins a Rodalquilar, on des de un mirador es poden veure les construccions mineres pels diferents processos metal·lúrgics de l’or.

La nit l’hem passat a “El Playazo”, una de les platges més grans de Cabo de Gata. Des d’allí surt un sender que comunica Las Negras i el Playazo tot seguint la costa.

Al matí ens ha despertat un senyor de la Junta de Andalucía per comunicar-nos que no es pot pernoctar a les zones costeres i que a partir d’aquell moment anéssim a dormir als nuclis urbans. Seguint la Ruta dels Pirates, hem anat a la Isleta del Moro, un petit poble pesquer que actualment viu del turisme especialitzats en fer immersions. Hem aprofitat per jugar una mica amb en Locke a la platja i també per fer un xic l’imbècil, jejeje.

I hem seguit fins a San José, una de les poblacions més grans del Parc Natural i molt turística. Allí hem visitat la Playa de los Genoveses i la del Mónsul. Per passar la nit, ens hem quedat en un parking a San José per evitar una nova visita matutina inesperada.

Estància 10 – Desert de Tabernas, Almería.

Per acomiadar-nos del Parc, anem a la població del Cabo de Gata, el punt més septentrional de la Península. Dinem a La Fabriquilla, amb vistes al mar i després enfilem cap al Desert de Tabernas.

De camí trobem passatemps del “ejército español”. Passem la nit al desert i al matí anem a conèixer els voltants fent un trosset de GR amb la bicicleta. És un paisatge molt àrid on només hi creixen arbustos i ens sorprèn trobar alguns assentaments hippies per la zona.

Per la tarda anem a fer el turista i paguem religiosament el timo d’entrada per anar a conèixer els estudis cinematogràfics Fort Bravo. Una recreació d’uns poblats westerns, on s’han rodat diversos films westerns. La darrera pel·lícula que s’hi ha rodat ha estat Lucky Lucke i els germans Dalton. Casualment avui s’està rodant un tràiler.

Estància 11 – Almería.

Després de deixar el desert, tornem cap a la costa i fem nit a Roquetas de Mar, al costat del passeig marítim que uneix Aguadulce i Roquetas. L’endemà, després d’una parada tècnica per posar la bici a punt, hem anat al Paraje Natural Punta Entinas – El Sabinar, que descobrim fent una volta amb la bici i acompanyats d’un fort vent que fa dies que no ens abandona.

A la tarda, reservem uns Banys Àrabs i gaudim d’un parell d’horetes de relax en un Hammam del centre d’Almería, amb te inclòs en una teteria molt especial.

Dormim en un parking, amb la companyia d’altres furgos i autocaravanes al passeig marítim d’Almería.